Marvin Eder – naturálna sila a hmota

marvin eder natural bodybuilding IRON-BODY kulturistika fitness trojboj zdravie

Marvin Eder, bývalý americký kulturista, powerlifter a zápasník sa narodil v Brooklyne v New Yorku. V časoch svojej najväčšej slávy (50-60 roky) disponoval formou, po akej by v dnešnej dobe túžili mnohí kulturisti. Mal svalovú hmotu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani kulturisti dnešnej doby, bol rýchly, silný, obratný a zároveň kondične zdatný. Tvrdil, že cvičiť sa má pre zdravie a preto preferoval naturálny spôsob budovania svalovej hmoty. Bol plný entuziazmu a zanietenia pre tento šport a neustále posúval svoje hranice vyššie a vyššie.


1116146757.jpg

 

Pri telesnej váhe do 90kg zaznamenal slušné silové výkony:

-olympijský tlak nad hlavu- 149kg
-hlboký technický drep- 50 opakovaní s váhou 136kg
-rozpažovanie v sériách s 54kg jednoručkami
-tlak veľkou činkou za hlavu 138kg
-bočný tlak s ľavou rukou – 100kg muž sediaci na ruke
-zhyby paralelným úchopom – dvaja muži visiaci za jeho nohy
-Bench press s váhou cez 233kg
-Pullover s veľkou činkou o váhe 113kg
-Zhyby širokým úchopom 80 opakovaní s vlastnou váhou a 8 opakovaní s prídavnou záťažou 90kg
-Kliky v stojke na rukách – 25 opakovaní

s-l300

Marvinov Naturálny spôsob tréningu

-Marvin kombinoval ťažké silové prevedenie cvikov s cvikmi pumpovacieho,prekrvovacieho charakteru. Pomalý, ťažký a silový tréning posilňoval šlachy, úpony a budoval silu a svalovú hmotu. Pumpovací tréning zase rozvíjal vlasočnice a svalovú vytrvalosť a taktiež zabezpečoval Marvinové dokonalé tvary.
-Marvin trénoval 4 krát týždenne (2 krát trup a 2 krát ramená a ruky)
-tréning vždy začal poriadnou rozcvičkou, rozhýbaním a predvyčerpaním svalov
-pred prvou sériou absolvoval rozcvičovaciu sériu s ľahšou váhou po 20 opakovaní

EderMarvin_2-LonNY

1.deň- Pumpovací tréning trupu

1) Benchpress s veľkou činkou alebo kliky na bradlách 8 sérii po 10 opakovaní
*s váhou, s ktorou bežne vykoná 20 opakovaní
2) Sťahovanie kladky k hrudníku na široko alebo veslovanie na spodnej kladke – rovnaký postup
3) 4 Supersérie po 10 opakovaní – Benchpress jednoručkami alebo Peck-Deck
– Príťahy veľkej činky v predklone

2.deň – Silový tréning Ramená a ruky

1) Military press v stoji alebo v sede 5 sérii pyramídovým spôsobom
* ísť postupne od 6 až po 1 opakovanie s narastajúcou váhou v každej sérii
2) Rozpažovanie v stoji každou rukou zvlášť 4 ťažké série po 4 až 8 opakovaní
3) Kliky na bradlách alebo tlak na úzko 4 ťažké série po 4-8 opakovaní
4) Ťažké stláčanie kladky 4 série po 8 opakovaní
5) Bicepsové zdvihy s jednorúčkami striedavo v sede 3 ťažké série po 6-8 opakovaní
6) Obrátené bicepsové zdvihy s veľkou činkou 3 série po 8-10 opakovaní
7) Ohýbanie zápästí s veľkou činkou podhmatom 2-3 série
8) Ohýbanie zápästí s jednorúčkou 2-3 série

3.deň – Silový tréning trupu 

1) Benchpress s veľkou činkou 5 sérii pyramídovým spôsobom
*ísť postupne od 6 až po 1 opakovanie s narastajúcou váhou v každej sérii
2) Mŕtvý ťah 5 sérii pyramídovým spôsobom
*ísť postupne od 6 až po 1 opakovanie s narastajúcou váhou v každej sérii
3) Supersérie
Cvik na hrudník podľa vlastného výberu 4 série pyramídovým spôsobom 6-8 opakovaní
Cvik na chrbát podľa vlastného výberu 4 série pyramídovým spôsobom 6-8 opakovaní

4.deň – Pumpovací tréning Ramená a ruky

1) Tlaky veľkou činkou za hlavu alebo jednoručkami 8 sérii po 10 opakovaní
*váha s akou obyčajne vykoná 20 opakovaní
2) 4 Supersérie – Rozpažovanie jednoruč v stoji
– Rozpažovanie jednoruč v predklone
3) Francúzky tlak s EZ-činkou v ľahu 8 sérii po 10 opakovaní
*váha s akou obyčajne vykoná 20 opakovaní
4) 3 až 4 supersérie – Stláčanie kladky s lanovým držiakom 10 až 15 opakovaní
– Kick-Back jednoručkou 10 až 15 opakovaní
5) 4 až 6 supersérií – Bicepsové zdvihy s veľkou činkou v stoji 12-16 opakovaní
– Bicepsové zdvihy na spodnej kladke 12-16 opakovaní

 

Marvin-Eder

Myšlienka k článku “Marvin Eder – naturálna sila a hmota

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.