Nahý bojovník – Recenzia

pavel tsatsouline nahy bojovnik IRON-BODY kulturistika fitness trojboj zdravie

Meno Pavel Tsatsouline som registroval už niekoľko rokov dozadu. Vedel som, že ho mám spájať predovšetkým so silovými tréningami, vzpieraním či silovým trojbojom. Tento tréner je svetovo uznávaný a považovaný za špičku. Takýto tréneri zvyčajne mávajú niekoľko publikácií no bohužiaľ, len minimum z nich je preložených do slovenského alebo českého jazyka. Táto publikácia sa toho dočkala a preto som neotáľal a zakúpil som si ju takmer okamžite, čo bola dostupná.


Pavel je známy svojou profesionalitou a širokým záberom čo sa týka tréningových skúseností. Venoval sa bojovým umeniam, posilňovaniu s činkami, cvičením s vlastnou váhou a je taktiež novelizátor starého železného remesla – cvičenia s kettlebellmi.

largec

Nie je to však žiaden tuctový tréner, má vlastné hodnoty a vlastnú tréningovú filozofiu. Je mnoho trénerov a veľké množstvo tréningovej literatúry, zaoberajúcej sa budovaniu svalovej hmoty či tvarovaniu dokonalej postavy. No len veľmi málo autorov sa zameriava výlučne na čistú silu.

Myslím tým surovú chlapskú silu. Práve na to kladie dôraz Pavel Tsatsouline, ktorý sa okrem iného venoval silovej a celkovej fyzickej príprave príslušníkov ruských špeciálnych jednotiek. Tí potrebovali byť nesmierne silní, pevní od hlavy až po päty a taktiež museli byť nesmierne výkonní. Toto všetko im zabezpečil Pavel, prostredníctvom svojich tréningových princípov a filozofie.

largee

Kniha Nahý Bojovník predstavuje minimalizmus v tréningu, ktorý Pavel tak miluje. Nepotrebujete drahé vybavenie ani platiť členské v najmodernejšom fitness centre. Jediné, čo potrebujete ste vy sami, takže máte všetko potrebné náčinie stále so sebou. Je jedno kde sa nachádzate, je jedno koľko máte času, vždy na sebe môžete pracovať a čo je dôležité, aj sa reálne zlepšovať.

A nakoľko býva Pavel veľmi priamy a stručný, aj vo svojej knihe sa venuje iba dvom základným cvikom. Drep na jednej nohe a kľuk na jednej ruke. Cviky, ktoré stimulujú celé telo, každý jeho sval a ktoré keď budete dokonale ovládať, budete fyzicky na veľmi dobrej silovej úrovni. Pretože sila neznamená len vzoprieť činku niekoľko krát po sebe. Sila znamená napätie a schopnosť zapojiť do práce každý a jeden sval na tele. Nebojte sa toho, že sú to cvičenia pre pokročilých atlétov. Zvládnuť ich môže skutočne každý, pokiaľ nemá nejaké vážnejšie zranenie. Chce to len odhodlanie a svedomitý,dlhodobý tréning. Aj keď Pavel radšej ako tréning používa slovo nácvik.

1435324646-446x618_fx

V jednoduchosti je krása a preto sa táto kniha číta veľmi ľahko aj začiatočníkom, hoci v nej Pavel často spomína veľké mená silových športov. Je napísaná tak, aby pomohla hlavne mierne pokročilým a pokročilým, no odniesť si z nej môže veľa aj úplný začiatočník.

V knihe autor opisuje biomechaniku silového cvičenia, metódy rozvoja celkovej fyzickej sily a taktiež techniky z bojových umení, ako napríklad silové dýchanie. Okrem iného zdôrazňuje, že využitím základných pravidiel môžeme našu silu zlepšiť o niekoľko percent. Stačí si uvedomiť správne držanie tela, dokonalý postoj, dobré dýchanie alebo napríklad aj správny úchop činky a podobne. Verím, že podobne ako ja, aj vy si tieto techniky uvedomíte už pri prvých tréningoch, kedy aplikujete tieto zmeny a zistíte, že už len pri použití iného úchopu a inom spôsobe dýchania dokážete v určitých cvikoch vykonať viac opakovaní ako kedysi.

1435324620-446x618_fx

Kniha Nahý Bojovník má predstavovať každého z nás. Hoci budeme úplne nahí, budeme mať všetko čo potrebujeme, teda naše vlastné silné telo. Urobme ho takým silným, aké len môže byť a pomôže nám v tom táto kniha. Hoci som knihu prečítal už asi pred 3 rokmi, odvtedy som si ju viackrát nalistoval, aby som si pripomenul metódy cvičenia a ozrejmil techniku. Táto kniha sa pre mňa stala akousi učebnicou, ktorú si opatrujem vo svojej domácej knižnici.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.