Recenzie

Tréning väzňa I. – Recenzia knihy

K tejto knihe s originálnym názvom Tréning väzňa som sa dostal už asi v roku 2013. Vtedy som sa ešte vo veľkom venoval cvičeniu s činkami a kalisteniku som nepoznal. Chcel som však vyskúšať niečo nové, získať nové obzory a napredovať ako telesne tak aj mentálne. Myslel som, že tréning väzňa bude niečo tvrdé, pretože už z názvu je zrejmé, že to bude mať niečo dočinenia s väzenským prostredím, ku ktorému som mal vždy rešpekt. Zaujímali ma filmy z väzenského prostredia a vedel som, že toto prostredie je drsné a nebezpečné. Prežiť v tomto prostredí vyžadovalo veľmi veľkú silu no nie len fyzickú ale najmä mentálnu. A sčasti aj o tom je kniha Tréning väzňa.

Autor knihy s pseudonymom Paul „Coach“ Wade si skutočne prešiel peklom v podobe väzenských múrov. Spoza mreží pochopil aké je to prežívať v tak nehostinnom prostredí a zachovať si pritom triezve myslenie a zdravý rozum. Mnoho chlapov to vzdá, stratí seba, súdnosť, skĺzne na zlé chodníčky alebo to jednoducho ukončí. Paul však zistil, že aj v tomto prostredí je dôležité zachovať si tvár.

Ak vám zoberú materiálne veci, dá sa to vydržať. Ak vás zavrú do zariadenia, v ktorom sa musíte chovať ako oni pískajú, aj na to sa dá zvyknúť. No ak vám zoberú slobodu a nie len telesnú ale aj mentálnu, to zvládne len málokto. Paul preto podotýka, že je potrebné zachovať si slobodu mysle, pretože na tú vám siahať nemôže nikto. A hoci tomu sám celkom neveril, zistil že je to naozaj pravda a že tento stav mysle sa dá dosiahnuť a všetko vám tak uľahčí.

convict-presses-bnw

Hoci sa ocitnete na okraji spoločnosti, okolnosti vás nemilosrdne vrhnú do krutej reality, prídete o všetko na čom vám záležalo a už tak nemáte svoju komfortnú zónu, z každej situácie existuje východisko, nech sa nachádzate kdekoľvek. Všade sa dá vytvoriť kúsok domova hlavne prostredníctvom slobodnej a otvorenej mysle.

Knihu Tréning väzňa zakúpiš tu!

Poponáhľaj sa, aby ti ju niekto neuchmatol

Táto kniha zo mňa vytvorila minimalistu. Človeka, ktorý nehľadá dôvody prečo sa niečo nedá ale možnosti ako sa to urobiť dá. Hoci chýbajú dokonalé podmienky, vždy musí existovať cesta ako ísť ďalej. Aj s minimom možností a to neplatí len na osobný život ale aj na tréning. Pretože mnoho mladých sa domnieva, že ak nemajú dokonalé zázemie, drahé doplnky výživy a stravu ako profesionálni kulturisti, nemá cenu sa o niečo snažiť. Je to obrovská chyba a práve v tých najhorších podmienkach vznikajú najlepšie výsledky. Sila mysle a odhodlanie robí divy.

Hlavná myšlienka

Paul „Coach“ Wade sa nás snaží odtrhnúť od závislosti. Sme slobodní ľudia, nezávislí od názorov druhých. K tomu aby sme sa rozvíjali nepotrebujeme takmer žiadne vybavenie. Všetko potrebné máme vždy so sebou. Naše vlastné telá a našu vlastnú hlavu. Preto sa musíme zbaviť závislosti na pravidelnom prísune jedla, pretože to nie je také isté. Zbavme sa závislosti na drahých a moderných fitnescentrách a nezmyselných strojoch na posilňovanie. Všetko čo potrebujeme sme my.

Pavel Tsatsouline Nahý Bojovník
Recenzia knihy Nahý Bojovník od Pavla Tsatsoulina

Cvičenie s vlastnou váhou

Mysleli ste si, že k poriadnemu tréningu musíte mať k dispozícii aspoň základné vybavenie? Nejaké tie stroje, činky a iné obdobné zábavky? Nepotrebujete nič. Autor poukazuje na 6 základných pohybov, ktoré z vás urobia vysekaného atléta, so silovými atribútmi, ktoré by vám mohli závidieť aj mnohí vzpierači. Nepotrebujete nič, len vlastné telo a cviky veľkej šestky. Veľká šestka buduje celé telo od hlavy až k pätám a dostať sa na majstrovskú úroveň všetkých týchto cvikov vám dá poriadne zabrať. Odmenou však bude vyrysovaná a spevnená postava, neskutočná sila a pocit sebavedomia, že ste slobodní a že ste to dokázali.

Tréning väzňa

Veľká šestka

• Kľuky
  • Zhyby
  • Stojky
  • Mostíky
  • Drepy
  • Dvíhanie nôh

Tieto cviky vám zabezpečia silu a svalnatosť celého tela no samozrejme aj ony majú svoje pravidlá. Pravidlá obtiažnosti pretože nie každý zvládne hneď 10 opakovaní z každého. Podľa tejto knihy môže začať cvičiť aj úplný začiatočník, pretože stupne obtiažnosti sú navrhnuté tak, aby sa v nich našiel každý. Ak budete postupovať podľa pokynov trénera, rešpektovať ho a riadiť sa ním, dotiahnete do ďaleko. Verte mu, ten chlap vie o čom hovorí.

Tréning väzňa

Čo vám táto kniha prináša?

Ste znudení z neustáleho cvičenia s činkami a máte pocit, že sa nikam neposúvate? Táto kniha vás znova nakopne. Ste začiatočník no necítite sa na to aby ste sa pohybovali medzi namakanými svalovcami v najnovšom miestnom fitku? Zapracujte na sebe v priestoroch, kde sa budete cítiť bezpečne a nerušení. Táto kniha je pre vás.

Kniha Tréning väzňa prináša nové nakopnutie pre pokročilých, ale aj svätú príručku prežitia pre úplných laikov. Prináša cenné tréningové informácie, motivačné bloky, rady ako zotrvať, vytvoriť si rutinu, vlastný tréningový program ale aj rady ako zapracovať na svojej strave v nie veľmi vyhovujúcich podmienkach.

Ak máte možnosť zakúpiť si túto knihu, nepremeškajte túto príležitosť ak sa to ešte dá. Nebudete ľutovať a ak si ju raz prečítate, budete ju otvárať ešte veľmi veľa krát. Dostane svoje čestné miesto vo vašej domácej knižnici, ba dokonca ju možno budete nosiť všade so sebou, to vám garantujem. Neľutujem dňa, kedy sa mi dostala do rúk.

Okrem iného, svedkami kvality tejto knihy a Paulových trénerských schopností je množstvo mužov, ktorí začali podľa tejto knihy trénovať, a naturálne dosiahli slušné svalové prírastky s úbytkom tuku už po pár mesiacoch tréningu.

Tréning väzňa

„Kniha Tréning Väzňa vo mne pred približne 9 rokmi niečo zmenila. Začal som svet vnímať trochu ináč. Stal sa zo mňa minimalista. Od prvého prečítania som ju otvoril veľmi veľa krát. Stále v nej nachádzam odpovede.“

Knihu Tréning Väzňa od Paula „Coacha“ Wade-a zakúpiš tu!

One thought on “Tréning väzňa I. – Recenzia knihy