Jedz tuky pred spaním!

tuky hormony testosteron IRON-BODY kulturistika fitness trojboj zdravie

To čo skonzumuješ predtým. ako sa odoberieš do ríše snov je závislé od toho, ako budeš páliť tuky.  Rozhodujúce pre to, ako bude vyzerať vaša figúra a ako na tom budete so spaľovaním tuku závisí od toho, čo do seba natlačíte posledné dve hodiny pred spánkom. Tu je pár pravidiel


Prečo by sme mali jesť tradičné “kulturistické” jedlá pred tým, ako zazipsujeme spacák? K čomu to bude? Veď spotreba karbohydrátov počas spánku je nulová, nepotrebujem ich príjimať keď nejdem cvičiť alebo behať. V období ťažkého tréningu telo prechádza do tzv. stavu sacharidového metabolizmu, kedy aj inzulínové receptory sú nachýlnejšie a sacharidy telo využije optimálnym spôsobom. No keď sa anabolické okno uzatvára, pár hodín po tréningu je využitelnosť sacharidov o niečo menšia, a primárnym zdrojom energie sa stávajú práve tuky. Preto, ak príjimem pred spaním sacharidy, riskujem, že ak sú moje glykogénové rezervy plné, tento cukor sa uloží do mojich tukových zásob a tomu sa predsa potrebujem strániť.

13408150861

Ak však trénujete neskoro večer, to je iný prípad, pretože vtedy je veľmi malá pravdepodobnosť, že by telo nevyužilo prijaté sacharidy a nenatlačilo ich do seba vo forme glykogénu. Ale pre tých, ktorí posledné 4 hodiny pred spaním netrénovali, musíme minimalizovať príjem sacharidov pred spaním (nebojte sa zeleniny a škrobov).

Faktor tuku

Čo sa týka príjmu tuku v poslednom jedle dňa, pravidlom je nekombinovať ho so sacharidmi. To by bol ten najväčší omyl, fiasko a pohroma, pretože táto kombinácia má zabijácky účinok. Teoreticky by sa dala využiť pri vykrmovaní prasníc ale my chceme ostať vyrysovaní.

Vhodné zdroje tuku
Nebudem sa tu rozpisovať o kvalite tukov a o tom prečo toto áno a toto nie. To by mohol byť námet pre ďalší článok. Zdravé a vhodné tuky sú napríklad ryby (vhodná je treska, tuniak alebo sardinky), rôzne druhy orechov (vlašské, kešu….ale pozor na arašidy, tie obsahujú značné množstvo cukru), avokádo (ktoré mi mimochodom vôbec nechutí), ľanový olej, kvalitné arašidové maslo (bez cukru)…možno ešte kokos. Tuky je vhodné kombinovať s bielkovinami, vhodnými na noc teda kazeínom (tvaroh/ nočný proteín atď).  Ďalším námetom pre tukovo-bielkovinové jedlo je samozrejme steak, bravčový alebo hovädzí, samozrejme ak nemyslíme na rýchlosť a ľahkosť trávenia. Ale napríklad takí jaskynní muži sa bežne natlakovali mäsom z mamuta predtým, než sa odobrali spať. Má to svoje opodstatnenie aj pre prirodzenú produkciu hormónov, pretože taký testosterón je hormón, rozpustný v tukoch.

Myšlienka k článku “Jedz tuky pred spaním!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.